Joogan aloittaminen

Tervetuloa yogaROCKSiin, Lahden johtavaan joogastudioon! Uskomme, että joogan vahva ja elämää muuttava harjoittelu sopii kaikille. Studiomme tarjoaa kaupungin kattavimman valikoiman erityylisiä joogatunteja, mukaan lukien Hot Yogaa, Yin Yogaa, Vinyasa Flowta sekä Aerial Yogaa, jotta jokainen löytäisi itselleen sopivan harjoituksen. Ammattitaitoiset opettajamme ovat alueemme parhaita ja kokeneimpia. He ovat omistautuneet luomaan erityisiä joogakokemuksia kaiken tasoisille oppilaille vastaanottavassa ja kannustavassa ympäristössä. Studiomme joogayhteisön ilmapiiri on aidon ystävällinen - tule kokeilemaan joogaa kanssamme!

Studiotunneillemme on helppo osallistua, vaikka et olisi ikinä kokeillut joogaa, ja riippumatta lähtökunnostasi. Kalenteristamme löytyy useita aloittelijaystävällisiä ja kaiken tasoisille sopivia tunteja. Huomaat joogaharjoittelun fyysiset ja henkiset vaikutukset nopeasti. Säännöllisillä harjoituksilla saat pitkäaikaisia terveysvaikutuksia ja pidät kehosi sekä mielesi pirteänä. Tunneillemme voit osallistua kertamaksulla, ostamalla 10 x joogakortin tai sitoutumalla jäseneksi useammaksi kuukaudeksi. Tunneille ei ole pakko ilmoittautua etukäteen, mutta sen voi tehdä helposti nettisivuillamme tai älypuhelimeeen ladattavalla yogaROCKS –applikaatiolla (iphone tai android). Uusille asiakkaillemme tarjoamme edullista kuukauden tutustumistarjousta hintaan 39,90€ (hinta verkkokaupastamme, ei sido mihinkään). Ostamalla tutustumistarjouksen saat vapaan pääsyn kaikille studiotunneillemme kuukauden ajaksi, joten sinulla on reilusti aikaa kokeilla erilaisia tuntejamme ja tuntea joogaharjoittelun positiiviset vaikutukset kehossasi.  Lue lisää joogan eduista

Kahvakuula – OMBarre™ – Pilates


Olemme jooga- ja kiipeilyspesialisteja, mutta tarjoamme myös fitness-lajeja kunnon kohotukseen ja/tai tukemaan jooga- tai kiipeilyharjoitustasi. Meiltä voit löytää suosittujen ja hikisten kahvakuulatuntien lisäksi uudet OMBarre™-tunnit sekä Pilateksen. Aikataulut  ja tuntikuvaukset.

Kahvakuula – erinomaista koko kehon vahvistamiseen ja voimaharjoitteluun.
OMBarre™ - ballerinapeppu, joogin mieli. Harjoituksessa sekoitetaan elementtejä joogasta, pilateksesta ja baletista, tuloksena kokonaisvaltainen, nopeasti tuloksia tuova tunti. OMBarresta on useampia variaatioita - Classic, Hot, Flow, HIIT, Aerial - tarkasta tarjonta aikataulustamme.
Pilates - vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein.
 

FAQS

Tarvitseeko tunneille ilmoittautua etukäteen?

Tunneille ei ole pakko ilmoittautua etukäteen. Kannustamme kuitenkin varaamaan paikan etukäteen verkkopalvelustamme, mutta myös drop-in on mahdollista. Paikan varaaminen onnistuu helposti nettisivujemme kautta tai käyttämällä applikaatiotamme. Aerial Yoga -tunneillemme paikkoja on rajoitetummin, joten suosittelemme etukäteisvarausta.

Erityiset joogatapahtumat ja workshopit vaativat ennakkoilmoittautumisen ja etukäteismaksun. Täältä löydät lisätietoa paikan varaamisesta ja peruutussäännöistä

Tarvitseeko minun liittyä jäseneksi?

Liittymällä jäseneksi saat käyttöösi parhaat edut, kuten rajoittamattoman pääsyn studiotunneillemme, erilaiset alennukset, kaveripassit ja ilmaisen pääsyn joihinkin tapahtumiin. Tunneille tuleminen ei kuitenkaan edellytä jäseneksi liittymistä. Tarjoamme erilaisia maksuvaihtoehtoja ja paketteja. Tarkista kaikki jäsenedut ja lisätietoja jäsenyydestä täältä!

Mitä varusteita tarvitsen?

Matot ja muut varusteet, kuten tyynyt, blokit, hihnat, voit lainata yogaROCKSilta ilmaiseksi. Tunnille on kuitenkin hyvä ottaa mukaan iso pyyhe suojaamaan lainamattoa sekä juomapullo. Osa asiakkaistamme pitää myös mukana pienempää pyyhettä, johon voi tarvittaessa pyyhkiä hikeä tunnin mittaan. Meiltä saat myös vuokrattua tarvittaessa ison pyyhkeen maton päälle. Hyvin varustellusta myymälästämme voit myös ostaa oman mattosi tai joogapyyhkeesi.

Mitä minun pitäisi tietää Hot Yogasta?

Studiomme on Hot Yoga -tuntien aikana lämmitetty +38 asteiseksi ja vesihöyrystimet ovat päällä, mikä tekee venytyksen ja liikkeen helpommaksi ja edistää verenkiertoa (Suomen talvessa lämpö on myös tervetullutta). Yleensä keholla kestää muutaman harjoituskerran verran tottua lämpimään harjoitusympäristöön. Aluksi on normaalia, että saatat tuntea itsesi hieman väsyneeksi ja sinua voi huimata. Osallistumalla tunneille muutamana peräkkäisenä päivänä saat kehosi tottumaan lämpöön.

Voinko osallistua Hot Yoga tunneille raskaana ollessani?

Varmistathan asian ensin lääkäriltäsi, sillä Hot Yoga on vahva fyysinen harjoitus lämpimässä ja kosteassa ympäristössä. Emme suosittele Hot Yogan aloittamista uutena lajina raskaana ollessasi. Raskausaikana jokin lempeämmistä tunneistamme saattaa olla parempi vaihtoehto. Pidempään joogaa harrastaneet naiset voivat hyötyä joogaharjoituksista myös raskausaikana. Jokaisen kohdalla asia on yksilöllinen. Mikäli olet raskaana, ilmoitathan asiasta ohjaajalle, jotta hän osaa sopeuttaa harjoitusta tarvittaessa.

Mitä minun pitäisi tietää Aerial Yogasta?

Aerial Yoga pitää sisällään joogan, pilateksen, voimistelun ja akrobatian inspiroimia harjoituksia käyttäen apuna katosta roikkuvaa joogaliinaa, jonka kantavuus on yli 400 kiloa. Tarkoituksena on saavuttaa kokonaisvaltainen ja koko keholle suunnattu treeni sekä tarjota mahdollisuus tehdä inversioita turvallisesti ja rasittamatta selkärankaa. Turvallisuutesi takia olisi suotavaa, että osallistut ainakin kolmelle Aerial Yoga Basics -tunnille ennen kuin otat osaa muille Aerial Yoga -tunneille. Basics -tunneilla tulet tutuksi liinan kanssa ja opit pääsemään helposti kyytiin ja pois. Tärkeää on tuntea itsensä mukavaksi myös inversioasennoissa (pää alaspäin) ennen vaikeammille tunneille siirtymistä. Käytäthän Aerial Yoga -tunneilla aina sopivaa vaatetusta (katso seuraava kohta) ja POISTA KORUT. Jos olet raskaana tai kärsit seuraavista tiloista, ethän osallistu Aerial Yoga tunnille: korkea verenpaine, huimaus, glaukooma, äskettäinen leikkaus, sydän- ja verisuonisairaus, äskettäinen päävamma, taipumus pyörtyillä, poskiontelontulehdus, kova nuha, botox-hoidot (6 tuntia hoidon jälkeen).

 

Mitkä vaatteet ovat sopivat joogatunneille?

Joogatunnille osallistutaan paljain jaloin ja mukavissa, joustavissa vaatteissa. Hot Yogaan osallistuttaessa mahdollisimman kevyt vaatetus on suositeltavaa! Tunneilla tulet varmasti hikoilemaan! Miehille sopiva vaatetus ovat shortsit ja kevyt paita, tai ei paitaa, ja naisille niin ikään lyhyet housut ja toppi tai urheilurintaliivit. Pitkät collegehousut tai pitkähihaiset paidat ovat turhan kuumia Hot Yoga -tunneille. Käytäthän mukavuus- ja hygieniasyistä Aerial Yoga -tunneilla pitkähihaista paitaa ja polven ylittäviä legginssejä tai trikoita. Ethän osallistu tunneille hikisenä tai märissä vaatteissa. Vältäthän vaatteita, joissa on paljon vetoketjuja tms. jotka saattavat jäädä kiinni kankaaseen. Korut tulee ottaa pois aina ennen tuntia.

Mitkä joogatunnit sopivat aloittelijoille?

Hot Yoga I, Yin Yoga, Yin & Yang Yoga, Slow Flow, Aerial Basics, kahvakuula. Lisää haasteita kaipaavat aloittelijat ovat myös tervetulleita kokeilemaan Ashtanga Yogaa, Hot Yoga II sekä Hot Yoga Flowta. Näillä tunneilla tempo on hieman reippaampi ja tehtävät sarjat sisältävät enemmän vaihtelua ja edistyneempiä asentoja ja vaihtoja. Katso tarkemmat tuntikuvaukset täältä.

Missä säilytän tavarani?

Olet vastuussa omista tavaroistasi - pidä arvotavarat mukanasi tunnilla, jätä ne autoosi tai käytä lukittavaa lokeroa. Jätä isommat laukut ja vaatteet kuitenkin pukuhuoneeseen, äläkä tuo niitä studioon.

Onko teillä suihku? Ja millaiset tilanne ovat muuten?

Kyllä, pukuhuoneistamme löytyvät suihkut ja vessat. Tiloistamme löytyy kaksi joogastudiota, joista toinen on Hot studio, sekä suuri seinäkiipeilypuoli, jossa on mahdollista harrastaa boulderointia.

Pidättekö yksityisiä joogatunteja kysyttäessä?

Kyllä! Järjestämme mielellämme yksityisiä joogatunteja työporukoille, kouluryhmille, urheilujoukkueille, polttariryhmille jne. Tunteja voidaan järjestää kertaluontoisesti tai useamman tunnin sarjoissa.

Mitä muita sääntöjä teillä on?

  • Viethän ulkokengät aina pukuhuoneeseen.
  • Laitathan puhelimen äänettämälle ennen tunnin alkua.
  • Yritä pysyä studiossa koko harjoituksen ajan, jos saavut myöhässä tai joudut poistumaan tunnilta kesken kaiken tee se mieluiten liikkeiden välillä eikä loppurentoutuksen aikana.
  • Mikäli joudut lähtemään tunnilta ennen sen loppua, niin varmista, että ehdit pakata tavarasi ennen loppurentoutuksen alkua.
  • Joogatunneilla pyritään luomaan rauhallinen ja meditatiivinen ilmapiiri musiikin ja ohjaajan ohjeistuksen avulla, käyttäydythän siis rauhallisesti ja säilytät harjoittelurauhan.
  • Kerro ohjaajalle ennen tunnin alkua mahdollisista vammoista tai rajoitteista, joita sinulla on (myös raskaus).
  • Palautathan kaikki lainaamasi varusteet paikalleen harjoituksen jälkeen, puhdistathan myös lainamaton.
  • Pidä hauskaa! Jooga ei ole kilpailullista eikä tuomitsevaa, siinä on kyse ennen kaikkea hienosta elämyksestä ja ihmisistä.
  • Tee harjoituksesta omasi! Kunnioita kehoasi ja nauti matkasta!