Tuntikuvaukset

Aloita jooga! Joogan Alkeet -työpaja

Et tarvitse ollenkaan aikaisempaa kokemusta aloittaaksesi säännölliset käynnit yogaROCKSilla, mutta tämä kuukausittain järjestettävä kaksituntinen työpaja on heille, jotka haluavat hieman syvennetyn johdannon ja vahvan ymmärryksen joogaharjoituksen perusteista. Työpaja on mainio myös kenelle vain, joka tuntee kaipaavansa perusteiden verestystä.

Työpajassa tulet oppimaan:
- Perustukselliset jooga-asennot, painotuksena oikeaoppinen suuntaaminen
- Hengitysharjoitusten ja rentoutumisen periaatteet
- Erityylisistä joogaharjoituksista sekä niiden sisällöstä

Aikaa ja tilaa on varattu myös kysymyksille ja henkilökohtaiselle ohjaukselle. Tulet poistumaan studiosta tuntien olosi venytelleeksi, rennoksi ja varmaksi viikkotuntien aloittamisen suhteen!

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala

26 + 2 Hot Yoga

Tämä tunti pohjautuu alkuperäiseen hot joogaan, joka tunnetaan nimellä Bikram Yoga. Sinut tullaan opastamaan kahden 26 asanan sarjan sekä kahden hengitysharjoituksen läpi. Sarja on luotu työstämään koko kehoa; asanat ovat yksinkertaisia mutta haastavia. Voit aina mukauttaa harjoitusta itsellesi sopivan intensiiviseksi. Vaikka jotkin asanoista ovat samoja kuin yogaROCKSin tutussa ”hot yoga” -sarjassa, 26 + 2 eroaa siinä, ettei asanoita varsinaisesti linkitetä toisiinsa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yhden asanan jälkeen palataan seisomaan ennen seuraavaa. Sarjasta siis puuttuu ”vinyasa”, joka tunnetaan myös joogapunnerruksina, alaspäin katsovassa koirassa lepäämisenä jne. 26 + 2 on hieno harjoitus sekä eräs maailman suosituimmista joogatyyleistä. Se toimii mainiosti kehon ja mielen maadoittamisessa, ja suo useita etuja kuten voima ja notkeus, kehon happitasojen kohoaminen, parempi ryhti, korkeammat energiatasot, vahvempi keskittymiskyky sekä yleinen hyvinvoinnin ja onnellisuuden tunne. Kaiken tasoiset joogit ovat tervetulleita, mutta huomioi: huone tulee olemaan KUUMA.

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: KUUMA
Paikka: Saksala

Aamujooga

Monelle meistä kaikkein luonnollisin harjoitusaika on aamu ja siksi haluamme tarjota mahdollisuuden herätä ihanan energisoivalla aamujoogaharjoituksella. Talven pimeyden saapuessa tarvitsemme eri tavalla energiaa aamuisin. Valmista kehosi sekä mielesi lempeästi kohti päivää ja arjen kiireitä. Tunnin jälkeen sinun on hyvä aloittaa päivän muut tehtävät ja tunnet olosi paremmaksi koko päivän läpi. Tunnin tyyli elää hieman osallistujien ja kerran mukaan. Ohjaajalle saa esittää toiveita tunnin sisällöstä.

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Ei lämmitetty - tarvittaessa kevyesti
Paikka: Aleksi 1

Aerial Jooga

Ilmajoogaa kaiken tasoisille joogeille. Tuntien sisältöä mukautetaan osallistujien tason mukaisesti, joten voit osallistua tunnille vaikka ensikertalaisena. Mikäli tunti täyttyy kokeneemmilla joogeilla, voidaan harjoitteeseen ottaa mukaan myös aerial play -elementtejä.
Vaatteiksi sopivat pitkähihainen paita sekä leggingsit tai trikoot, jotka ylittävät polvitaipeen. Otathan pois kaikki korut ym. jotka voivat jäädä kiinni joogaliinaan.

Taso: Aloittelijoille
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala

Aerial Yin

Tunnilla tehdään yin- ja restoratiivisia joogaliikkeitä joogaliinassa, joka on noin 30 senttimetrin korkeudella lattiasta. Liinaa käytetään apuvälineenä, kun keskitytään löytämään syvempiä ja rentouttavampia asentoja. Liinan avulla voidaan tehdä inversioita turvallisesti hartiat maassa. Tällä tunnilla asennoissa viivytään pidempiä aikoja, jopa 10 minuuttia, rauhoittavan vaikutuksen saavuttamiseksi sekä kehoon että mieleen. Vaatteiksi sopivat pitkähihainen paita sekä leggingsit tai trikoot, jotka ylittävät polvitaipeen. Otathan pois kaikki korut ym., jotka voivat jäädä kiinni joogaliinaan.

Taso: Kaikentasoisille. Ei vaadita aikaisempaa kokemusta. 
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala

Barre Hot

Tämän poltteen haluat kokea yhä uudestaan! Harjoitus pidetään lämmitetyssä studiossa. Tunnilla sekoitetaan elementtejä joogasta, pilateksesta ja baletista, tuloksena kokonaisvaltainen, nopeasti tuloksia tuova tunti. Barre Hot on intensiivinen, mutta helposti seurattava harjoitus, joka sytyttää pakaralihaksesi tuleen ja laittaa endorfiinin jylläämään! Ota mukaasi juomapullo ja hikipyyhe. Lue lisää barresta.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala

Flow Yoga

Vahva Vinyasa saa liikkumaan, hengittämään ja hikoilemaan! Hengitys auttaa liikkumaan sujuvassa virtauksessa asennosta toiseen. Flow -tuntien sisältö vaihtelee ohjaajan mukaan, vaikutteita tulee niin Ashtanga Yogasta, Prana Flowsta kuin Hot Yogastakin. Tällä tunnilla keskitytään harjoittamaan keski- ja ylävartalon voimaa, joiden avulla pystyt tasapainottamaan itseäsi käsitasapainoasennoissa ja inversioissa. Tunnilla harjoitellaan myös edistyneempiä asanoita ja käytetään luovempia siirtymiä asanoiden välillä. Flow on inspiroiva harjoitus voimillesi, tasapainollesi ja liikkuvuudellesi – kehollesi ja mielellesi. Tunnille voivat osallistua kaikentasoiset joogaajat, mutta perusliikkeiden tunteminen (vinyasa – lankku, punnerrus, ylöspäinkatsovakoira, alaspäinkatsovakoira) helpottaa mukana pysymistä.

Taso: Kaikentasoisille / edistyneemmille. Perusjoogaliikkeiden tuntemus hyödyksi.
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hatha Yoga

Hatha tunnilla keskitytään joogaharjoitukseen perinteisen joogaharjoituksen näkökulmasta - fyysiset jooga-asennot (asanat), hengitysharjoitukset ja kehon kuuntelu. Keskitymme hyvin toimivaan keskivartaloon, liikkuvuuteen ja tasapainoon, yhdistäen nämä tietoiseen hengitykseen. Lisäksi tunneilla voidaan tutustua mindfullness harjoituksiin, joogan filosofiaan, matroihin ja mudriin. Hatha tunti on ihana tutustumismatka joogan maailmaan aloittelijoille - tahti tunnilla on rauhallinen, joten myös ensikertalaiset pysyvät hyvin mukana. Kokeneemmille tunti tarjoaa mahdollisuuden syventää harjoitusta, keskittymistä ja herkkyyttä. Tällä tunnilla tehdään vähemmän yläraajoja kuormittavia liikkeitä (esim. punnerrukset)

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hot Yoga

Hot Yoga on Yogarocksin asiakkaiden kestosuosikki vuodesta toiseen! Harjoitus yhdistää monipuolisesti hathajoogan asentoja haastavaksi sarjaksi, josta muodostuu mieltä rauhoittava, koko kehoon vaikuttava ja vahvistava harjoitus. Hot Yoga -harjoitus haastaa keskittymään ja kehittämään lihaksia ja opettaa tekemään tehokkaan joogaharjoituksen. Tunti sopii kaikentasoisille aloittelijoista alkaen, mutta antaa sopivasti haastetta myös kokeneemmille joogan harrastajille. Sali on lämmitetty 38 asteeseen, joten hikoilu on taattua! Lämpö auttaa syventämään venytyksiä turvallisesti ja hikoilu puhdistaa. Ota mukaasi pyyhe sekä juomapullo. Tunti on tarjolla sekä Saksalassa että Aleksi 1:ssä.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hot Yoga Candlelight

Tällä Hot Yoga -tunnilla sammutetaan valot, laitetaan musiikkia kovemmalle ja sytytetään kynttilät. Tavoitteena on luoda tunnelma, jossa voit paremmin tuntea harjoituksen kehossasi, miettimättä miltä suoritus näyttää ulospäin. Ohjaus tunnilla on mahdollisimman vähäistä. Tunnilla tehdään samoja asentosarjoja kuin normaalilla Hot Yoga -tunnillakin. Suosittelemme osallistumaan ensin tavalliselle Hot Yoga -tunnille, jotta asennot olisivat ennestään tuttuja.

Taso: Ei vaadi aiempaa kokemusta, mutta suositeltavaa osallistua muutamalle tavalliselle Hot Yoga -tunnille etukäteen, ohjaus tällä tunnilla on vähäistä.
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hot Yoga Core

Hot Yoga Core –tunnilla keskitytään vahvistamaan keskivartalon lihaksia. Harjoituksessa yhdistellään monipuolisesti joogasta tuttuja liikkeitä pilatekseen, tavoitteena löytää keskivartalon lihaksisto ja rakentaa voimaa sekä kestävyyttä. Hot Yoga Core –tunneilla tehdään vaihtelevia harjoituksia ja ne sopivat kaiken tasoisille harrastajille. Tervetuloa löytämään itsestäsi uusia lihaksia! Ota mukaasi pyyhe sekä juomapullo. Tunti on tarjolla sekä Saksalassa että Aleksi 1:ssä.

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hot Yoga Core + Yin

Ihan huippu yhdistelmä dynaamista ja keskivartaloa vahvistavaa hot jooga corea ja rentouttavaa yin joogaa. YogaRocksin klassikko hot jooga core, jonka loppuun on jätetty aikaa pitkille, avaaville ja syvävenyttäville yin joogan asanoille. 

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Jooga HIIT

Nosta treenin volyymia tällä joogan ja HIIT:in yhdistelmätunnilla! Tämä hauska tunti yhdistää korkean intesiteetin intervalliharjoituksen, jooga-lähtöisten liikkeiden kanssa, lisäten voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Kun räjähtävän intensiteetin liikkeet yhdistetään lyhyisiin palautuksiin, energiasi ja aineenvaihduntasi jaksaa jyllätä koko päivän. Yhdistämällä dynaamisen kehonpainoharjoittelun tietoiseen hengittämiseen ja venytyksiin saat harjoitettua koko kehon päästä varpaisiin ja saat varmasti kaiken mitä hyvältä harjoitukselta voit vaatia! Valmistaudu lähtemään jokaisesta harjoituksesta energisempänä ja vahvempana!

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Reflect/Relax, Crystal Sounds

Tällä tunnilla tarkoituksenamme on vapauttaa jännitteitä ja palauttaa harmonista tasapainoa mieli-keho harjoitusten uniikin yhdistelmän, tietoisuutta korostavan pohdiskelun ja hoivaavien kristalliäänien avulla avulla. Kehon energiavirtausten (taajuuksien) tasapainottaminen ylläpitää nuoruutta, tehostaa immuunijärjestelmän toimintaa ja tuottaa iloa sekä hyvinvointia. Harjoitukset voivat sisältää meditaatiotekniikoita, hellää liikettä tai hengitysharjoituksia ja päättyvät syvärentoutumisella kristalliäänikylvyn saattamana.

Tule kokemaan ihmeellinen uudistuminen, jonka ajattomaan ja tilattomaan tilaan rentoutuminen antaa. Vain hetki on olemassa, sielun levätessä.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Aleksi 1

Warm Slow Flow

Rauhallisesti virtaava Slow Flow Vinyasa -harjoitus tehdään hitaammassa tempossa kuin tavallinen vinyasaharjoitus. Sinulla on hyvin aikaa löytää kehosi sekä mielesi haasteet ja opetella työstämään näitä rajoituksia itsessäsi. Tunnilla pyritään pitämään yllä meditatiivista liikettä, virrata kiirehtimättä seuraavaan asentoon hengitystä seuraten. Tämä harjoitus kehittää lempeästi liikkuvuutta, kestävyyttä sekä kehon ja mielen yhteyttä.
Slow Flowssa ei edetä edistyneempiin asentoihin tai akrobatiaan, joten se sopiikin hyvin myös aloittelijoille.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Yin Yoga

Yin Yoga on staattista, hiljaista, rauhallista ja syvää. Liikkeet tapahtuvat enimmäkseen lattialla, asentoa ylläpidetään 2-10 minuuttia. Lihakset ovat rentoina, jolloin venytysten vaikutus yltää syvälle kudoksiin, lihaskalvoihin, nivelsiteisiin, sidekudoksiin ja jopa niveliin. Mielen hiljentäminen ja asennossa oleminen minuuttien ajan voi osoittautua haasteelliseksi varsinkin, kun yritetään vapauttaa lonkkien, lantion tai alaselän jännitystiloja. Tämä tunti tuo tasapainoa dynaamisen harjoituksen, kuten Hot Yogan tai kiipeilyn, rinnalle.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Yin & Yang

Yin & Yang –tunnilla yhdistetään liikkuvia ja rauhallisempia harjoitusmuotoja. Yang –osuuden aikana tehdään dynaamisempaa joogaa, joka saa veren kiertämään ja kehon lämpenemään. Yin -osuus on staattisempi ja hiljennytään pitkiin lattia-asentoihin, joissa pyritään syvävenyttämään lihasten lisäksi sidekudoksia, lihaskalvoja, nivelsiteitä ja jopa niveliä niille sopivalla tavalla ja lähestytään rauhallista, meditatiivista mielentilaa. Yin & Yang –tunnit ovat miellyttäviä ja kokonaisvaltaisia kehollisia kokemuksia niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin joogaajille.

Taso: Kaikentasoisille. Ei vaadita aikaisempaa kokemusta. 
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1