Tuntikuvaukset

Hot Yoga

Hot Yoga on Yogarocksin asiakkaiden kestosuosikki vuodesta toiseen! Harjoitus yhdistää monipuolisesti hathajoogan asentoja haastavaksi sarjaksi, josta muodostuu mieltä rauhoittava, koko kehoon vaikuttava ja vahvistava harjoitus. Hot Yoga -harjoitus haastaa keskittymään ja kehittämään lihaksia ja opettaa tekemään tehokkaan joogaharjoituksen. Tunti sopii kaikentasoisille aloittelijoista alkaen, mutta antaa sopivasti haastetta myös kokeneemmille joogan harrastajille. Sali on lämmitetty 38 asteeseen, joten hikoilu on taattua! Lämpö auttaa syventämään venytyksiä turvallisesti ja hikoilu puhdistaa. Ota mukaasi pyyhe sekä juomapullo. Tunti on tarjolla sekä Saksalassa että Aleksi 1:ssä.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

26 + 2 Hot Yoga

Tämä tunti pohjautuu alkuperäiseen hot joogaan, joka tunnetaan nimellä Bikram Yoga. Sinut tullaan opastamaan kahden 26 asanan sarjan sekä kahden hengitysharjoituksen läpi. Sarja on luotu työstämään koko kehoa; asanat ovat yksinkertaisia mutta haastavia. Voit aina mukauttaa harjoitusta itsellesi sopivan intensiiviseksi. Vaikka jotkin asanoista ovat samoja kuin yogaROCKSin tutussa ”hot yoga” -sarjassa, 26 + 2 eroaa siinä, ettei asanoita varsinaisesti linkitetä toisiinsa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yhden asanan jälkeen palataan seisomaan ennen seuraavaa. Sarjasta siis puuttuu ”vinyasa”, joka tunnetaan myös joogapunnerruksina, alaspäin katsovassa koirassa lepäämisenä jne. 26 + 2 on hieno harjoitus sekä eräs maailman suosituimmista joogatyyleistä. Se toimii mainiosti kehon ja mielen maadoittamisessa, ja suo useita etuja kuten voima ja notkeus, kehon happitasojen kohoaminen, parempi ryhti, korkeammat energiatasot, vahvempi keskittymiskyky sekä yleinen hyvinvoinnin ja onnellisuuden tunne. Kaiken tasoiset joogit ovat tervetulleita, mutta huomioi: huone tulee olemaan KUUMA.

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: KUUMA
Paikka: Saksala

Hot Yoga Core

Hot Yoga Core –tunnilla keskitytään vahvistamaan keskivartalon lihaksia. Harjoituksessa yhdistellään monipuolisesti joogasta tuttuja liikkeitä pilatekseen, tavoitteena löytää keskivartalon lihaksisto ja rakentaa voimaa sekä kestävyyttä. Hot Yoga Core –tunneilla tehdään vaihtelevia harjoituksia ja ne sopivat kaiken tasoisille harrastajille. Tervetuloa löytämään itsestäsi uusia lihaksia! Ota mukaasi pyyhe sekä juomapullo. Tunti on tarjolla sekä Saksalassa että Aleksi 1:ssä.

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hot Yoga Candlelight

Tällä Hot Yoga -tunnilla sammutetaan valot, laitetaan musiikkia kovemmalle ja sytytetään kynttilät. Tavoitteena on luoda tunnelma, jossa voit paremmin tuntea harjoituksen kehossasi, miettimättä miltä suoritus näyttää ulospäin. Ohjaus tunnilla on mahdollisimman vähäistä. Tunnilla tehdään samoja asentosarjoja kuin normaalilla Hot Yoga -tunnillakin. Suosittelemme osallistumaan ensin tavalliselle Hot Yoga -tunnille, jotta asennot olisivat ennestään tuttuja.

Taso: Ei vaadita aiempaa kokemusta, mutta suositeltavaa osallistua muutamalle tavalliselle Hot Yoga -tunnille etukäteen, koska ohjaus on tällä tunnilla vähäistä.
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hot Yoga Core + Yin

Ihan huippu yhdistelmä dynaamista ja keskivartaloa vahvistavaa hot jooga corea ja rentouttavaa yin joogaa. YogaRocksin klassikko hot jooga core, jonka loppuun on jätetty aikaa pitkille, avaaville ja syvävenyttäville yin joogan asanoille. 

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Aerial Jooga Soft Fly

Tunne keveys, pituus ja lento! Aerial Yoga Soft Fly tutustuttaa sinut joogaliinaan ja sen mahdollistamiin liikkeisiin ja perus inversioihin lempeän flown avulla. Liinan avulla selkärankaa voidaan venyttää lempeästi ja purkaa siihen jatkuvasti kohdistuvaa painetta. Kohoa hetkeksi maan pinnalta, lennä, pidenny, vahvistu ja tule tietoisemmaksi omasta kehostasi! Liina on lantion korkeudella, noin metrin lattiasta. Ylösalaisin ollessasi pääsi lepää hieman lattian yläpuolella. Vaatteiksi sopivat pitkähihainen paita sekä leggingsit tai trikoot, jotka ylittävät polvitaipeen. Otathan pois kaikki korut ym. jotka voivat jäädä kiinni joogaliinaan.

Taso: Aloittelijoille
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala
 

Aerial Jooga

Ilmajoogaa kaiken tasoisille joogeille. Tuntien sisältöä mukautetaan osallistujien tason mukaisesti, joten voit osallistua tunnille vaikka ensikertalaisena. Mikäli tunti täyttyy kokeneemmilla joogeilla, voidaan harjoitteeseen ottaa mukaan myös aerial play -elementtejä.
Vaatteiksi sopivat pitkähihainen paita sekä leggingsit tai trikoot, jotka ylittävät polvitaipeen. Otathan pois kaikki korut ym. jotka voivat jäädä kiinni joogaliinaan.
 
Taso: Aloittelijoille
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala
 

Aerial Yin

Uudella ja edistyksellisellä joogatunnilla tehdään yin- ja restoratiivisia joogaliikkeitä joogaliinassa, joka on noin 30 senttimetrin korkeudella lattiasta. Liinaa käytetään apuvälineenä, kun keskitytään löytämään syvempiä ja rentouttavampia asentoja. Liinan avulla voidaan saavuttaa tehokkaita inversioita turvallisesti ja levollisesti. Tällä tunnilla asennoissa viivytään pidempiä aikoja, jopa 10 minuuttia, rauhoittavan vaikutuksen saavuttamiseksi sekä kehoon että mieleen. Vaatteiksi sopivat pitkähihainen paita sekä leggingsit tai trikoot, jotka ylittävät polvitaipeen. Otathan pois kaikki korut ym., jotka voivat jäädä kiinni joogaliinaan.

Taso: Kaikentasoisille. Ei vaadita aikaisempaa kokemusta. 
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala

Yin Yoga

Yin Yoga on staattista, hiljaista, rauhallista ja syvää. Liikkeet tapahtuvat enimmäkseen lattialla, asentoa ylläpidetään 2-10 minuuttia. Lihakset ovat rentoina, jolloin venytysten vaikutus yltää syvälle kudoksiin, lihaskalvoihin, nivelsiteisiin, sidekudoksiin ja jopa niveliin. Mielen hiljentäminen ja asennossa oleminen minuuttien ajan voi osoittautua haasteelliseksi varsinkin, kun yritetään vapauttaa lonkkien, lantion tai alaselän jännitystiloja. Tämä tunti tuo tasapainoa dynaamisen harjoituksen, kuten Hot Yogan tai kiipeilyn, rinnalle.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Yin & Yang

Yin & Yang –tunnilla yhdistetään liikkuvia ja rauhallisempia harjoitusmuotoja. Yang –osuuden aikana tehdään dynaamisempaa joogaa, joka saa veren kiertämään ja kehon lämpenemään. Yin -osuus on staattisempi ja hiljennytään pitkiin lattia-asentoihin, joissa pyritään syvävenyttämään lihasten lisäksi sidekudoksia, lihaskalvoja, nivelsiteitä ja jopa niveliä niille sopivalla tavalla ja lähestytään rauhallista, meditatiivista mielentilaa. Yin & Yang –tunnit ovat miellyttäviä ja kokonaisvaltaisia kehollisia kokemuksia niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin joogaajille.

Taso: Kaikentasoisille. Ei vaadita aikaisempaa kokemusta. 
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Flow Yoga

Vahva Vinyasa saa liikkumaan, hengittämään ja hikoilemaan! Hengitys auttaa liikkumaan sujuvassa virtauksessa asennosta toiseen. Flow -tuntien sisältö vaihtelee ohjaajan mukaan, vaikutteita tulee niin Ashtanga Yogasta, Prana Flowsta kuin Hot Yogastakin. Tällä tunnilla keskitytään harjoittamaan keski- ja ylävartalon voimaa, joiden avulla pystyt tasapainottamaan itseäsi käsitasapainoasennoissa ja inversioissa. Tunnilla harjoitellaan myös edistyneempiä asanoita ja käytetään luovempia siirtymiä asanoiden välillä. Flow on inspiroiva harjoitus voimillesi, tasapainollesi ja liikkuvuudellesi – kehollesi ja mielellesi. Tunnille voivat osallistua kaikentasoiset joogaajat, mutta perusliikkeiden tunteminen (vinyasa – lankku, punnerrus, ylöspäinkatsovakoira, alaspäinkatsovakoira) helpottaa mukana pysymistä.

Taso: Kaikentasoisille / edistyneemmille. Perusjoogaliikkeiden tuntemus hyödyksi.
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Warm Slow Flow

Rauhallisesti virtaava Slow Flow Vinyasa -harjoitus tehdään hitaammassa tempossa kuin tavallinen vinyasaharjoitus. Sinulla on hyvin aikaa löytää kehosi sekä mielesi haasteet ja opetella työstämään näitä rajoituksia itsessäsi. Tunnilla pyritään pitämään yllä meditatiivista liikettä, virrata kiirehtimättä seuraavaan asentoon hengitystä seuraten. Tämä harjoitus kehittää lempeästi liikkuvuutta, kestävyyttä sekä kehon ja mielen yhteyttä.
Slow Flowssa ei edetä edistyneempiin asentoihin tai akrobatiaan, joten se sopiikin hyvin myös aloittelijoille.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Hot studio = lämmin, air studio = ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Hatha Yoga

Hatha tunnilla keskitytään joogaharjoitukseen perinteisen joogaharjoituksen näkökulmasta - fyysiset jooga-asennot (asanat), hengitysharjoitukset ja kehon kuuntelu. Keskitymme hyvin toimivaan keskivartaloon, liikkuvuuteen ja tasapainoon, yhdistäen nämä tietoiseen hengitykseen. Lisäksi tunneilla voidaan tutustua mindfullness harjoituksiin, joogan filosofiaan, matroihin ja mudriin. Hatha tunti on ihana tutustumismatka joogan maailmaan aloittelijoille - tahti tunnilla on rauhallinen, joten myös ensikertalaiset pysyvät hyvin mukana. Kokeneemmille tunti tarjoaa mahdollisuuden syventää harjoitusta, keskittymistä ja herkkyyttä. Tällä tunnilla tehdään vähemmän yläraajoja kuormittavia liikkeitä (esim. punnerrukset)
 
Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1
 

Barre Hot

Tämän poltteen haluat kokea yhä uudestaan! Harjoitus pidetään lämmitetyssä studiossa. Tunnilla sekoitetaan elementtejä joogasta, pilateksesta ja baletista, tuloksena kokonaisvaltainen, nopeasti tuloksia tuova tunti. Barre Hot on intensiivinen, mutta helposti seurattava harjoitus, joka sytyttää pakaralihaksesi tuleen ja laittaa endorfiinin jylläämään! Ota mukaasi juomapullo ja hikipyyhe. 
 
Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Kuuma
Paikka: Saksala
 
 

Jooga HIIT

Nosta treenin volyymia tällä joogan ja HIIT:in yhdistelmätunnilla! Tämä hauska tunti yhdistää korkean intesiteetin intervalliharjoituksen, jooga-lähtöisten liikkeiden kanssa, lisäten voimaa, liikkuvuutta ja kestävyyttä. Kun räjähtävän intensiteetin liikkeet yhdistetään lyhyisiin palautuksiin, energiasi ja aineenvaihduntasi jaksaa jyllätä koko päivän. Yhdistämällä dynaamisen kehonpainoharjoittelun tietoiseen hengittämiseen ja venytyksiin saat harjoitettua koko kehon päästä varpaisiin ja saat varmasti kaiken mitä hyvältä harjoitukselta voit vaatia! Valmistaudu lähtemään jokaisesta harjoituksesta energisempänä ja vahvempana!

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala ja Aleksi 1

Mindful Sculpt

Lisäsimme voima- ja vastusharjoituksen tietoiseen liikkeeseen luodaksemme täydellisen yhdistelmätunnin! Tämä tunti sisältää vastusnauhojen, pienten käsipainojen/blokkien käyttöä, kehonpainoharjoituksia sekä tuttuja joogaliikkeitä hoikan lihasmassan rakentamiseksi ja miel-keho -yhteyden vahvistamiseksi.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Aleksi 1

Joogan Alkeet

Tässä minityöpajassa pureudutaan joogaharjoituksen perusteisiin. Tunnit pitävät sisällään alkulämmittelyn aurinkotervehdys-liikesarjan, vaihtuvan sarjan joogan asentoja eli asanoita ja loppurentoutuksen. Keskitymme yksityiskohtaisesti asanoiden linjauksiin, tekniikkaan ja anatomiaan, jotka auttavat rakentamaan asanaharjoituksen kivijalkaa. Jokaisella tunnilla on rajattu teema, kuten tietty asento, siirtymä, lihasryhmä tai toiminto. Osa tunnista käytetään purkamalla päivän teemaa workshoptyylisesti ja toisessa osassa harjoitellaan opittua. Tämä tunti on erinomainen niin uusille kuin edistyneemmillekin joogaajille, jotka haluavat jalostaa harjoitustaan.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: ei lämmitetty

Meditaatio

Hiljennä mielesi, rauhoita kehosi ja löydä pehmeämpi keskittyminen tämän 50-minuuttisen meditaatiotunnin avulla. Niin aloittelevat kuin säännöllisesti harjoittelevat meditoijat ovat tervetulleita. Tunti alkaa hengitysharjoituksilla (pranayama) ja/tai hellällä liikkeellä meditaatioon valmistautumiseksi. Tämän jälkeen vietämme noin 20-25 minuuttia meditaatiossa. Opettaja tulee ohjaamaan osallistujia meditaatioon hellästi, joskin tulemme viettämään 10-15 minuuttia hiljaisessa istunnassa, jolloin osallistujat saavat mahdollisuuden todella upota meditaatioon. Ensimmäisen meditaation jälkeen pidämme yleensä lyhyen tauon liikkuaksemme mahdollisen kehon jäykkyyden läpi ja kenties keskustellaksemme. Jos tämän jälkeen on aikaa, saatamme nauttia vielä toisesta meditaatiosta ja lopun savasanasta. Tulemme tarjoamaan tekniikoita monista perinteistä: Mantra-meditaatio, Zen, ohjattu visualisaatio, mindfulness, Metta-meditaatio, jne.

Taso: Kaikentasoisille, aloittelijaystävällinen
Lämpö: Ei lämmitetty
Paikka: Saksala
 

SUP-jooga

Päästä hetkeksi irti arjesta, ja rentoudu joogan parissa SUP-laudalla. Pehmeää liikettä, haastetta tasapainolle ja rentoutumista ihanaan veden liplatukseen, siitä on SUP Jooga tehty! Tarkoitus on rentoutua ja pitää hauskaa veden päällä. Sopii aloittelijalle!
Tunnit pidetään Joutjärvellä, säävarauksella.
 
Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Säästä riippuvainen
Paikka: Joutjärvi
 

Puistojooga

Puistojooga, kesäjooga! Aurinko, vihreys, sininen taivas, kesän äänet! Jos keli on huono tai maa kovin märkä, harjoitus perutaan. Peruutuksesta ilmoitamme nettisivuillamme tuntikalenterissa sekä yogaROCKSin Facebook-sivuilla.
Ota puistojoogaan mukaasi joogamatto tai muu alusta, vaikka pyyhe tai viltti. Varaa mukaasi maksu käteisenä, mieluiten tasarahana.

Taso: Kaikentasoisille
Lämpö: Säästä riippuvainen
Paikka: Fellmannin puisto